Μήπως η Blue Monday δεν είναι μόνο μία φορά τον χρόνο;

by Άρτεμις Τουλή

Η Blue Monday υποτίθεται ότι είναι η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους. Μπορεί να είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι αυτή η ημέρα δημιουργήθηκε το 2005 όταν εκδόθηκε ένα δελτίο τύπου με την θεωρεία αυτή υπό το όνομα του Cliff Arnall, ο οποίος την εποχή εκείνη ήταν δάσκαλος σε ένα Κέντρο Δια Βίου Μάθησης – ένα Κέντρο Επιμόρφωσης που συνδέεται με το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ. Αργότερα, όμως, η εφημερίδα Guardian δημοσίευσε μια δήλωση από το πανεπιστήμιο το οποίο αποστασιοποιούνταν από τον καθηγητή ψυχολογίας: « Το πανεπιστήμιο του Κάρντιφ μας ζήτησε να επισημάνουμε ότι ο Cliff Arnall ήταν ένας πρώην δάσκαλος μερικής απασχόλησης στο πανεπιστήμιο, αλλά μας άφησε το Φεβρουάριο».

Αποδεικνύεται ότι η ιδέα ξεκίνησε ως μια εκστρατεία δημοσιότητας από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες του Sky Travel για να πουλήσουν τις διακοπές της τελευταίας στιγμής. Έτσι, ενώ ο καταθλιπτικός Ιανουάριος δεν είναι κάτι καινούργιο, η Blue Monday θεωρείται σε μεγάλο βαθμό ένα κόλπο δημοσίων σχέσεων που υποστηρίζεται από την ψευδοεπιστήμη. Αλλά, σύμφωνα με τον Arnall, η ημερομηνία μπορεί να υπολογιστεί χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες. Το επίπεδο του χρέους, ο χρόνος που έχει περάσει από την πληρωμή μισθού τα Χριστούγεννα, η εγκατάλειψη των αποφάσεων που πήραμε στην αρχή του νέου έτους, τα χαμηλά επίπεδα κινήτρων, το κρύο, είναι όλοι υπεύθυνοι για την πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους.

Σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου από μια οργάνωση για την ψυχολογική υγεία Beat Blue Monday, υπάρχει μια φόρμουλα για να υπολογίσετε την ημέρα – αν και οι μονάδες μέτρησης δεν ορίζονται. Είναι αναλύεται ως εξής: W = καιρικές συνθήκες, D = χρέος, d = μηνιαίος μισθός, Μ = χαμηλά επίπεδα παρακίνησης, Na = η αίσθηση της ανάγκης να ληφθούν μέτρα. Ο τύπος είναι {[W + (D-d)] x Τ ^ Q} ÷ [Μ χ Ν Α]}. Ωστόσο, μπορείτε να την απολαύσετε, με διαφορετικούς τρόπους, ίσως, αλλά ακριβώς όπως θα μπορούσατε να απολαύσετε μία ζεστή ημέρα του καλοκαιριού. Πώς μπορεί αυτό να είναι δυνατόν;

Πρώτον, επειδή εσείς έχετε τον έλεγχο εδώ. Μπορείτε να επιλέξετε είτε να πιστεύετε ότι θα είναι μια μέρα ζοφερή και καταθλιπτική – και αυτό θα βρείτε αν κοιτάξετε απέξω με αυτήν την σκέψη – ή μπορείτε να επιλέξετε να πιστεύετε ότι θα είναι μια ωραία ημέρα. Σε αυτήν την περίπτωση θα είναι πιο πιθανό να παρατηρήσετε τα θετικά σημεία. Και παρόλο που θα μπορούσαμε να προσφέρουμε κάποια ψυχολογική έρευνα για να υποστηρίξουμε αυτό που λέμε, δεν υπάρχει ανάγκη. Αυτή η αλήθεια – η οποία είναι, κατά κάποιο τρόπο, ο πυρήνας των ψυχολογικών θεραπειών – δόθηκε για πρώτη φορά σε μας όχι από έναν ψυχολόγο, αλλά από έναν θεατρικό συγγραφέα και ποιητή. Τον William Shakespeare.

Στην Πράξη 2 του Hamlet, ο Πρίγκιπας μιλάει με τους δύο φίλους του, τον Rosencrantz και τον Guildenstern, διαμαρτύρεται ότι γι ‘αυτόν, η Δανία έχει γίνει μια φυλακή. Δεν το βλέπουν καθόλου έτσι, και διαφωνούν. Τότε ο Άμλετ προσφέρει στη συνέχεια την θεραπεία για την σκοτεινή του διάθεση – αν και αρνήθηκε να την κάνει – όταν απαντά: «Γιατί, τότε είναι τίποτα για σας, γιατί δεν υπάρχει τίποτα είτε καλό ή κακό, αλλά η σκέψη είναι που το κάνει έτσι».

Είναι πραγματικά στο χέρι σας εάν θα νιώσετε μια φυλακή την Blue Monday, ή θα μπορέστε να την απολαύσετε. Αν προτιμάτε το τελευταίο, εδώ είναι μερικές προτάσεις που θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα ακόμα καλύτερα:

1) Εκμεταλλευτείτε το φως.

Το φυσικό φως βοηθά στη σταθεροποίηση της σεροτονίνης και προκαλεί ενδορφίνη, δύο ορμόνες που ενισχύουν την καλή διάθεση. Δείτε αν μπορείτε να βγείτε έξω για τουλάχιστον δέκα λεπτά σήμερα. Θα μπορούσατε να βελτιώσετε τα θετικά αποτελέσματα συνδυάζοντας το χρόνο σας έξω με τη δεύτερη πρόταση.

2) Κάνετε αερόβια άσκηση.

Οποιαδήποτε κίνηση μπορείτε να απολαύσετε περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο ενισχύουν τις ενδορφίνες, και θα σας κάνουν πιο ήρεμους και πιο ευτυχισμένους. Ακόμη κι αν έχει κρύο, κι αν βρέχει, βγείτε λίγο έξω. Οι προσπάθειές σας μπορεί να είναι ακόμα πιο πετυχημένες αν περιλαμβάνουν και την επόμενη πρόταση αυτόματα.

3) Χαμογελάτε.

Όταν χαμογελάτε, αφήνετε έναν καταρράκτη χημικών ουσιών καλής διάθεσης να ξεχυθεί στον εγκέφαλό σας. Το σώμα σας χαλαρώνει, και η αρτηριακή πίεση μπορεί να μειωθεί. Το χαμόγελο είναι μεταδοτικό, πάρα πολύ, οπότε αν χαμογελάτε σε άλλους θα τους βοηθήσετε να αισθάνονται καλύτερα επίσης.

4) Να είστε ευγνώμονες.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι όταν παίρνετε το χρόνο σας για να εκτιμήσετε τι ήδη έχετε , θα αισθανθείτε πιο ενεργητικοί και αισιόδοξοι. Κάντε μια λίστα με πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες και για τους ανθρώπους που έχετε δίπλα σας.

5) Να είστε αλτρουιστές.

Υπάρχει μια έρευνα που συνδέει την αλτρουιστική συμπεριφορά με την βελτίωση της υγείας και την μεγαλύτερη αίσθηση ευεξίας. Προσφέρετε σε κάποιον μια πραγματική φιλοφρόνηση ή να συμβάλετε σε μια φιλανθρωπία, ή και τα δύο.

Στην τελική, ίσως να μην είναι θέμα εποχής, ημέρας ή και καιρικών συνθηκών. Είναι αυτές οι συγκυρίες που συμβαίνουν και μας κάνουν να κλεινόμαστε στον εαυτό μας. Όλα είναι στο μυαλό μας. Όποτε βλέπετε την σκιά της κατάθλιψης να πλησιάζει ρίχνετε μια ματιά στην λίστα και ασχοληθείτε με ότι σας αρέσει.

Το τραγούδι «Blue Monday» κυκλοφόρησε σαν single το 1983 από το βρετανικό ροκ συγκρότημα New Order και αργότερα σε remix το 1988 και το 1995. Το τραγούδι έχει γίνει remix και cover σε μεγάλο βαθμό από την αρχική κυκλοφορία του, και δημοφιλής ύμνος στη σκηνή των dance clubs. Είναι το μεγαλύτερο σε πωλήσεις 12″ single όλων των εποχών. Εδώ έχουμε το cover των Flunk. Και για τους βιβλιόφιλους μπορείτε να βρείτε το βιβλίο Hamlet εδώ bookrix.com.

προτεινουμε επίσης

Leave a Comment

* Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα συμφωνείτε με την αποθήκευση των στοιχείων και δεδομένων σας στη βάση του ιστότοπου για στατιστικές αναλύσεις.

Η Nyctophilia.gr χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, την δυνατότητά σας να επικοινωνήσετε μαζί μας, καθώς και να βελτιώσει την εμπειρία σας στο website. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδοχή Αναλυτικά