Συνέντευξη με τον συγγραφέα Χάρη Οικονομόπουλο

by Αργυρώ Χαρίτου

Το βιβλίο του Χάρη Οικονομόπουλου μας ταξιδεύει στον κόσμο της ζωγραφικής και της φαντασίας, μέσα από τον δρόμο που χαράζουν πίνακες και εικόνες. Σήμερα, τον φιλοξενούμε στη Nyctophilia και συζητάμε μαζί του για το τι κρύβεται πίσω από την “Τελευταία Πόρτα”.
Χάρη, σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου να συνομιλήσεις μαζί μου.

Ερωτήσεις

1. Tο βιβλίο σου διαδραματίζεται μέσα από πίνακες. Πώς σου γεννήθηκε η ιδέα. Ζωγραφίζεις και εσύ;
Αρχικά είχε σχηματιστεί στο μυαλό μου η ιδέα για τον ήρωα του βιβλίου μου, ο οποίος θα ταξίδευε σε φανταστικούς κόσμους. Παράλληλα με την ιδέα αυτή, την ίδια περίοδο επισκέφτηκα κάποια σημαντικά μουσεία του εξωτερικό. Στο μουσείο «Ζωρζ Μπομπιντού» του Παρισιού βρήκα και τον «αντιήρωα» του βιβλίου μου, τον «Αρλεκίνο». Έτσι γεννήθηκαν σιγά σιγά οι ήρωες και μαζί η ιδέα του βιβλίου. Το δύσκολο ήταν να διαλέξω τους πίνακες και τους ζωγράφους που θα διαμόρφωναν το φανταστικό σκηνικό και τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους του ήρωα. Σχετικά με αυτό που λες για τη ζωγραφική… Δεν θα ήθελες να με δεις να ζωγραφίζω…

2. Αν ζούσες σε έναν πίνακα ποιος θα ήθελες να ήταν;
Πιθανότατα θα ήταν ένας πίνακας υψηλής τεχνολογίας γιατί θα επιθυμούσα να αλλάζει διαρκώς… Εκεί θα ήθελα να ζω… Αν τώρα θα έπρεπε να διαλέξω μεταξύ αυτών του βιβλίου, θα διάλεγα να χαλαρώσω στον κήπο με τα νούφαρα του Μονέ, χωρίς το τέρας φυσικά!

3. Αγαπημένος ζωγράφος και γιατί;
Αγαπημένος μου ζωγράφος είναι ο Βαν Γκονγκ. Τον αγάπησα μέσα από την έρευνα για τη ζωή του και ειλικρινά θα σου πω ότι υπάρχουν στιγμές που αισθάνομαι ότι τον γνωρίζω προσωπικά. Ειδικά τις νύχτες που το αλκοόλ ρέει άφθονο.

4. Λένε ότι για να γράψεις, ζωγραφίσεις, γενικότερα να χρησιμοποιήσεις μια από τις τέχνες πρέπει να έχεις ταλέντο, ποια η άποψη σου;
Ναι, το ταλέντο είναι απαραίτητο. Αλλά χωρίς διάβασμα, χωρίς δουλειά και μελέτη δεν ανθίζει ποτέ! Συγκεκριμένα για τη συγγραφή, θεωρώ ότι καταλυτικό ρόλο παίζει το διάβασμα λογοτεχνίας, και ό,τι τέλος πάντων πέσει στα χέρια σου, και αποσπάσει το ενδιαφέρον σου.

5. Σε τι πιστεύεις διαφέρει η ζωγραφική από την συγγραφή;
Στη ζωγραφική απουσιάζει ο λόγος, οι λέξεις. Έχεις βέβαια τη δύναμη της εικόνας, αλλά οι λέξεις είναι αυτές που δίνουν μία πιο αντικειμενική ερμηνεία των γεγονότων, μια πιο συγκεκριμένη οπτική. Στη ζωγραφική, χωρίς να θέλω με τίποτα να αμφισβητήσω τη δύναμη της, η ερμηνεία είναι πιο υποκειμενική, αλλά και η φαντασία που απαιτείται μεγαλύτερη. Θα έλεγα ότι απλά διαφέρουν στην αντικειμενικότητα της ερμηνείας τους από τον αναγνώστη – θεατή. Η συνεργασία τους κάποιες φορές μπορεί να δώσει ένα πολύ πλούσιο αποτέλεσμα. Λέξεις και εικόνα…

6. Ο ήρωάς σου στο βιβλίο έρχεται αντιμέτωπος με τον θάνατο. Πόσο εύκολο πιστεύεις είναι να τον αντιμετωπίσουμε;
Ο θάνατος δεν αντιμετωπίζεται. Η προσέγγιση αυτή είναι άνιση και μπορεί να προκαλέσει φοβίες και συμπλέγματα που ουσιαστικά δεν σε αφήνουν να χαρείς την ίδια τη ζωή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εξοικειωθείς με τον σωματικό θάνατο, γιατί κατά τη γνώμη μου ουσιαστικός θάνατος δεν υφίσταται πουθενά στη φύση. Η εξοικείωση λοιπόν γίνεται πάλι διαβάζοντας, δημιουργώντας, ζώντας την ίδια τη ζωή, με αγάπη και διάθεση για έρευνα και πολλές ερωτήσεις… Ο ήρωας ουσιαστικά στο βιβλίο μου με τις πόρτες που ανοίγει είναι σαν να ανοίγει τις πόρτες της ίδιας του της ψυχής.

7. Ο ήρωάς σου έρχεται αντιμέτωπος με ένα δίλημμα: Ή παλεύει για να ζήσει ή ζει μέσα σε παράλληλους κόσμους. Τι θα διάλεγες εσύ;
Ουσιαστικά τους παράλληλους κόσμους δεν τους γλυτώνεις. Είναι εκεί, μας περιμένουν. Αν σκεφτεί κανείς κάθε βράδυ που κοιμάται ταξιδεύει σε άλλους κόσμους. Διαφορετικούς, αλλά ταυτόχρονα τόσο όμοιους. Κάθε νέος κόσμος σβήνει τις μνήμες του άλλου που προηγήθηκε…όχι όμως πάντα με 100% επιτυχία. Πιστεύω ότι κάπως έτσι είναι και ο θάνατος…

8. Πόσο ρόλο έπαιξε στην συγγραφή σου το νέο μέλος στην οικογένεια σας;
Το σωστό είναι, πόσο ρόλο έπαιξε το νέο μέλος της οικογένειας στην συγγραφή μου. Την ισοπέδωσε σαν οδοστρωτήρας… Δημιουργικά βέβαια.

9. Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;
Η έμπνευση έρχεται καθημερινά. Από βιβλία που διαβάζω, από την μουσική που ακούω, από τους ανθρώπους που συναναστρέφομαι και τις ιστορίες τους, από τα ταξίδια που κάνω. Το σημαντικό με την έμπνευση είναι να μπορέσει να μετουσιωθεί σε κάτι που θα είναι γοητευτικό και ενδιαφέρον να πει τη δική του ιστορία.

10. Στο βιογραφικό σου αναφέρει ότι ήσουν αλεξιπτωτιστής. Γενικότερα είσαι άνθρωπος της αδρεναλίνης; Έχεις δοκιμάσει παράτολμα σπορ;
Δεν υπάρχουν παράτολμα σπορ, αλλά κακά μέτρα προστασίας… Θεωρώ πιο «παράτολμο» σπορ να οδηγείς μοτοσυκλέτα χωρίς κράνος, παρά το άλμα με αλεξίπτωτο.

11. Τελευταία ερώτηση: Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σου σχέδια;
Για την ώρα μέσα στο 2017 θα διαβάσω πολλά βιβλία που έχω αγοράσει και θα ακούσω νέες κυκλοφορίες δίσκων. Έχω δύο ιδέες για το τρίτο βιβλίο μου αλλά τίποτα παραπάνω. θα περιμένω ποια από αυτές θα βγει πιο δυνατή και πότε θα μου δώσει χρόνο το νέο μέλος της οικογένειας. Μέχρι τότε αναμένω την κυκλοφορία του δεύτερου βιβλίου μου με τίτλο ‘Η ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ’ μέσα στις επόμενες ημέρες.

Χ.Ο: Σας ευχαριστώ για την συνέντευξη.
Α.Χ: Και εμείς που μας μίλησες με ειλικρίνεια.

Βιογραφικό σημείωμα:
Ονομάζομαι Οικονομόπουλος Χάρης και γεννήθηκα στο Σίδνευ της Αυστραλίας στις 21/02/1975 από Έλληνες γονείς μετανάστες. Τα Χριστούγεννα του ‘82 επιστρέψαμε στην Ελλάδα μέσα στο σάκο του Αγίου Βασίλη. Για καλή μας τύχη  ήταν ένας ήπιος χειμώνας και ελάχιστα τζάκια έκαιγαν την Άγια εκείνη νύχτα. Μετά το λύκειο αποφοίτησα από τη νοσηλευτική σχολή του Κ.Α.Τ και αμέσως κατατάχθηκα ως αλεξιπτωτιστής στις ειδικές δυνάμεις. Κόντραρα αρκετές φορές το  νόμο της βαρύτητας πηδώντας από το αεροπλάνο κουλουριασμένος σαν μήλο, μόνο και μόνο για να επιβεβαιώνω κάθε φορά την ορθότητα της θεωρίας του Νεύτωνα. Με την τελευταία μου πτώση κατέληξα σε μια βιοτεχνία τουριστικών-διαφημιστικών ενδυμάτων, όπου συνεχίζω να εργάζομαι μέχρι και αυτή τη στιγμή που σας γράφω.
Αυτή είναι η δεύτερη συγγραφική μου απόπειρα και ελπίζω να μην σκοτώσει κανέναν. Η πρώτη εκτίει τους τελευταίους μήνες της φυλάκισης της και σύντομα θα περάσει κάποιους….αρκετούς…….το πιθανότερο ολοκληρωτικούς διορθωτικούς ελέγχους, ώστε να κυκλοφορήσει και πάλι ελεύθερη ανάμεσά σας. Το νου σας! Η αλήθεια είναι πως αυτά που θα θέλατε να ακούσετε από εμένα δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον όσο αυτά που δεν θα θέλατε να γνωρίζετε για εμένα. Σε γενικές γραμμές ως άνθρωπος έχω κάποια θετικά στοιχεία. Ως οτιδήποτε άλλο δεν μπορώ να έχω άποψη. Όσον αφορά τα αρνητικά μου στοιχεία……ίσως στην επόμενη σειρά βιβλίων μου.                                                                           Υ.Γ.  Παραμένω λάτρης της σπανακόπιτας της μάνας μου. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στο άνοιγμα του φύλλου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Συγγραφέας: Χάρης Οικονομόπουλος

Βιβλίο: Η Τελευταία Πόρτα

Σελίδες: 282

Εκδόσεις: Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή

Περίληψη Οπισθόφυλλου:
Ο Μάρκο είναι ένας νεαρός ζωγράφος που ζει στη Βενετία. Στο απόγειο της καριέρας του πέφτει θύμα μιας καταχθόνιας συνομωσίας και κινδυνεύει να χάσει τα πάντα: τον πλούτο, τη φήμη, κυρίως όμως την ίδια του τη ζωή. Ο μόνος τρόπος για να βγει από το σκοτεινό αδιέξοδο είναι να καταφέρει να επιβιώσει μέσα στους πίνακες ζωγραφικής φημισμένων καλλιτεχνών, οι οποίοι ζωντανεύουν εφιαλτικά και δημιουργούν σουρεαλιστικά περιβάλλοντα όπου η τέχνη μετατρέπεται σε επικίνδυνο παιχνίδι. Κάθε πόρτα που ανοίγει και ένας νέος κόσμος, όπου ο χρόνος κυλάει διαφορετικά… Ο Μονέ, ο Μαγκρίτ, ο Νταλί, ο Βαν Γκογκ, ο Πικάσο αποδεικνύονται τελικά εχθροί ή σύμμαχοι του Μάρκο; Ο πρωταγωνιστής θα καταφέρει να ολοκληρώσει την αινιγματική διαδρομή στον επιτρεπόμενο χρόνο για να σώσει τη ζωή του;

προτεινουμε επίσης

Η Nyctophilia.gr χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, την δυνατότητά σας να επικοινωνήσετε μαζί μας, καθώς και να βελτιώσει την εμπειρία σας στο website. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδοχή Αναλυτικά