Tribes of Europa: Ένα αμάλγαμα Επιστημονικής Φαντασίας και θρησκευτικών αρχετύπων

by Παναγιώτης Κάρδαρης

19/02/2021, λίγα χρόνια πριν τον Μαύρο Δεκέμβρη

Κι όταν το ημερολόγιο έδειξε 19 Φεβρουαρίου 2021,  η γνωστή, δημοφιλής πλατφόρμα Netflix «ελευθέρωσε» στο δίκτυο των συνδρομητών της μία νέα υποσχόμενη, κατά τα φαινόμενα σειρά, γερμανικής παραγωγής, με τίτλο «Tribes of Europa» ή στα ελληνικά «Οι Φυλές της Ευρώπης».  Δημιουργός της σειράς είναι ο Phillip Koch, ενώ πριν ακόμα βγει στις οθόνες των υπολογιστών μας -λόγω της συμμετοχής στην παραγωγή των Qirin Berg και Max Wiedemman, δημιουργών του γνωστού μας DARK- πολλοί έσπευσαν να το συγκρίνουν με αυτό, δημιουργώντας προσδοκίες που ίσως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. 

Το μέγεθος των σαιζόν του Dark, άλλωστε, ήταν πολύ μεγαλύτερο των έξι σαραντάλεπτων επεισοδίων από τα οποία αποτελείται η νέα σειρά, πράγμα που από μόνο του δίνει το στίγμα μιας ιδιαίτερης διαφοράς που δεν πρέπει να επιτρέπει τη σύγκρουση. Κι αφού το λύσαμε αυτό, ας δούμε την υπόθεση!

Το Κράτος και η Βία της Τραγωδίας, το Κλειδί της Δυστοπίας

Όλο το σενάριο στηρίζεται στην ιδέα της αποδιοργάνωσης και καταστροφής της τάξης. Στον κενό θρόνο που γίνεται τρόπαιο κατάκτησης για όποιον μπορέσει και τον φτάσει πρώτος, ενώ παράλληλα πρέπει να έχει τη δύναμη και την ικανότητα να τον κρατήσει. Ένα, σθεναρά, αισχύλειο μοτίβο. Στην Προμήθεια του Αισχύλου, ο μεγάλος εκείνος τραγωδός παρουσιάζει, στον Προμηθέα Δεσμώτη, την μεγάλη αυτή αντίθεση. Μια φύση που γεννήθηκε ελεύθερη να πρέπει να αιχμαλωτίζεται από τις δυνάμεις του Δία, τους συνεργάτες του, το κράτος και τη βία, όπου δένουν τον προμηθέα στον Καύκασο.

Έπειτα στην ίδια γραμμή στον Προμηθέα Λυόμενο, οι αντίθετες αυτές δυνάμεις συμφιλιώνονται για να  φτάσουμε στην απόλυτη ειρήνη στο τρίτο μέρους του προμηθεϊκού κύκλου. Και κάπως έτσι βλέπουμε την καρδιά του μοτίβου της απολύτρωσης από την αρχαιοελληνική του πλευρά. Πόσο μακριά όμως βρίσκεται η ατίθαση φύση μας από τον Προμηθέα Λυόμενο ή ακόμα και τον Προμηθέα Πυρφόρο; Σχεδόν όλες οι δυστοπικές απεικονίσεις ενός μέλλοντος, που η κεντρική εξουσία έχει καταρρεύσει, απαντούν σε αυτό ερώτημα απαισιόδοξα. Όταν καταρρέουν οι δομές, η ελευθερία φέρνει αναρχία και κίνδυνο. Αυτό είναι και το κλειδί της πλοκής της κινηματογραφικής μεταφοράς μιας μελλοντικής δυστοπίας κι αυτή η σειρά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση σε αυτό το μοτίβο.

Σενάριο, σκηνοθεσία και πλοκή

Οι δημιουργοί της σειράς μάς ταξιδεύουν σ’ ένα σκληρό και σκοτεινό μέλλον. Έχει ανατείλει το έτος 2074 και  η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει διαλυθεί. Ένα τεχνολογικό blackout, ο “μαύρος Δεκέμβρης” του 2029, οδήγησε τους λαούς της Ευρώπης σε κατάσταση ημι-αγριότητας, διαλύοντας τις δομές διακυβέρνησης και ασφάλειας. Ενώ το άναρχο χάος και ο πραγματικός τρόμος βασιλεύει απ’ άκρη σ’ άκρη, την ήπειρο κυβερνούν ανά μέρη διάφορες, αναδυόμενες φυλές (μεταξύ των οποίων και αυτή των Φέμεν, που είναι όμοιες με αμαζόνες!), που παλεύουν για την επικράτηση και την κυριαρχία.  Μία φυλή ζει σχεδόν απομονωμένη στα δάση, οι Ορτζίνι.

Τρία αδέλφια, η Λιβ, ο Κιάνο και ο Ηλίας (επίτηδες μεταφράζω τα ονόματα για την παρακάτω κατανόηση), βρισκόμενοι στο δάσος γίνονται μάρτυρες της πτώσης ενός Ατλάντειου ιπτάμενου σκάφους -εν τω μεταξύ, αυτό μου θυμίζει μία από τριλογίες του συγγραφέα του διάσημο έργου «Ο Μάγος» του Raymond Feist. Εκεί ο πρωταγωνιστής, μετά την τελετή ενηλικίωσής του, το χωριό του, απομονωμένο στα δάση των βουνών, σφαγιάζεται (κοινό μοτίβο;). Στο αεροσκάφος βρίσκονταν ένας κύβος, ένα αντικείμενο ισχυρής τεχνολογίας των Ατλάντιων, στην ουσία ένα τρόπαιο για όποια φυλή το αποκτούσε. Αυτό το τρόπαιο πιθανόν να έδινε τεχνολογική γνώση κι, έτσι, όποιος τον «έβαζε στο χέρι» θα αποκτούσε τη δύναμη της επικράτησης στην ταλαίπωρη Γηραιά Ήπειρο.

Τα τρία παιδιά μεταφέρουν τον πιλότο στο μικρό τους χωριό και προσπαθούν να τον σώσουν. Ο πιλότος, ως ο κάτοχος του Κύβου, πριν εκπνεύσει τελικά, έδωσε τον Κύβο στον Ηλία, παρακαλώντας τον να τον πάει στην Κιβωτό των Ατλάντων για να σωθεί η ανθρωπότητα από «ένα κακό που έρχεται από την ανατολή». Ο αρχηγός της φυλής των Ορτζίνι, Ιακώβ, θορυβείται από την ανάμιξη των παιδιών με το ατυχές γεγονός της πτώσης του αεροσκάφους, το οποίο στα σίγουρα θα τραβούσε την προσοχή των άλλων φυλών. Πράγματι, σαν καρχαρίας που μυρίζεται αίμα, η πιο πολεμοχαρής και μαυρόψυχη φυλή, «Τα κοράκια», στράφηκαν στην αναζήτηση του Κύβου. Το ίδιο και η φυλή των Κρίμσονς, μια φυλή με όραμα επανένωσης όλων των Ευρωπαϊκών Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ιδέας.

Τα Κοράκια επιτίθενται στην μικρή κοινότητα των Ορτζίνι νομίζοντας ότι έχουν τον Κύβο, και άλλους τους αιχμαλωτίζουν, μεταξύ των οποίων τον Ιακώβ και τον Κιάνο, και άλλους τους σκοτώνουν, αφού όποιος δεν είναι Κοράκι δεν αξίζει να πεθάνει με τιμή. Ταυτόχρονα, από κάποιο καπρίτσιο της τύχης, η Λιβ ζει και ο Ηλίας ξεκινά τη δική του παράξενη και επικίνδυνη αποστολή, στην οποία τον βοηθάει ένας τύπος με το όνομα.. Μωυσής -μη βιάζεστε ντε, φτάνουμε στο προκείμενο. Στη φυλή των «Κορακιών» δεσπόζουσα μορφή στο σενάριο, εκτός από τον αρχηγό τους, είναι μία άγρια και δυνατή, φαινομενικά, γυναίκα με το όνομα Βαρβάρα.

Σκηνοθετικά το όλο εγχείρημα στέκει καλά. Κάποιοι μίλησαν για αδύναμο σενάριο ή για το ό,τι οι χαρακτήρες κάνουν μεγάλα άλματα ωρίμανσης στο storyline, μην αφήνοντας τον θεατή ν’ αφομοιώσει σωστά το σενάριο. Ξεχνάμε όμως ότι στην εποχή των lockdowns τα γυρίσματα είναι δύσκολα, πολλά project άλλαξαν ή ματαιώθηκαν, κι ότι η εν λόγω σειρά έχει μόλις 6 επεισόδια, τα οποία στα σίγουρα αποτελούν έναν πρόλογο για κάτι μεγαλύτερο, για μια πλοκή που θα εξελιχθεί. Φυσικά, η σύγκριση με το Dark δεν βοηθάει.

Γενικά όμως να πω ότι ναι, δεν αγγίζει την τελειότητα αλλά από την άλλη ξεπερνά και το σύνορο της μετριότητας. Διαπραγματεύεται επίσης πολύ καλά τον τρόμο για την επιβίωση σ’ έναν κόσμο εχθρικό και θανατηφόρο.  Ευελπιστώ ότι στην επόμενη σαιζόν  θα εκτυλιχτεί σεναριακά καλύτερα η υπόθεση και πως οι ηθοποιοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «ακουστοί», θα ξεδιπλώσουν πιο σθεναρά τις υποκριτικές τους ικανότητες, που δεν ικανοποίησαν ίσως σε αυτή τη φάση μέρος του κοινού.

Γιατί να το δω;

Θα αναρωτηθεί τώρα κάποιος: Και τι μας λες να δούμε μια όχι και τόσο εντυπωσιακή σειρά, επειδή υπόσχεται πολλά για το μέλλον; Εν ολίγοις, και παρακαλώντας να μην βιαιοπραγήσετε πάνω μου αγανακτισμένοι, ναι! Καλά, υπάρχει και κάτι άλλο. Αυτό που πρέπει πάντα να συναρπάζει σε ένα έργο είναι το βάθος των εννοιών του. Το κρυμμένο σενάριο, πίσω από τη φαινομενικότητα, και αυτό είναι κάτι που το Tribes of Europa το κατέχει καλά. Και κάθε έργο, είτε λογοτεχνικό είτε εικαστικό ή και κινηματογραφικό που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να το έχει.

Άλλωστε η τέχνη είναι διαχείριση των αρχετύπων. Δημιουργοί-προβολείς των αρχετύπων είναι πολλοί, διαχειριστές όμως πολύ λίγοι.  Πάρτε για παράδειγμα τον Λαβκραφτ, ας μου συγχωρεθεί η έκφραση, αλλά ο αγαπημένος αυτός συγγραφέας δεν ήταν λογοτεχνικό τέρας στο θέμα έκφρασης ή γλωσσοπλασίας. Ήταν όμως μάγιστρος στη διαχείριση του αρχετυπικού τρόμου και αυτό τον καταξίωσε πρώτ’ απ’ όλα στις συνειδήσεις μας. Το πρόβλημα με τα σύμβολα και τα αρχέτυπα είναι βέβαια ότι δεν μιλάνε σε όλους μας το ίδιο, και αυτό είναι όντως κάποιο πρόβλημα, μέχρι όμως τη στιγμή που θα τα γνωρίσεις.

Εμείς εδώ θα προσπαθήσουμε με πολύ λίγες γραμμές και όσο πιο κατανοητά να ψηλαφίσουμε λίγο το νόημα της σκέψης των δημιουργών του Tribes of Europa, ελπίζοντας να πέσουμε αρκετά μέσα. Και ποιος ξέρει, ίσως αυτό το μέτριο Streaming, όπως έχει χαρακτηριστεί από κάποιους κριτικούς, μπορέσει να γίνει αντιληπτό με… άλλο μάτι!

Φιλική συμβουλή: Stop εδώ! Spoiler Alert!
Δείτε και τα έξι επεισόδια και επιστρέψτε μετά να διαβάσετε το τελευταίο μέρος!

Ξαναγράφοντας τα Ευαγγέλια! Ένας νεογνωστικός μεσσιανισμός;

Το γήπεδο της δυστοπίας το περιγράψαμε στην αρχή. Ο  βαθύτερος τρόμος του ανθρώπου για την ίδια του τη φύση δημιούργησε τις κοινωνικές δομές που στο βάθος τους είναι ταυτόχρονα δικλείδα ασφαλείας αλλά και περιορισμού της ελευθερίας του. Η έλλειψή τους γεννά τρόμο και ιδέες ενός αποκαλυπτικού σκηνικού. Και γνωρίζουμε, από την αρχαία τραγωδία, ότι η δυστοπία, το αδιέξοδο και το δράμα χρειάζεται πάντα μια πανάρχαια συνταγή αντιστροφής της καταστροφής, έναν από μηχανής Θεό ή, αλλιώς, έναν μεσσία.

Εξαρτάται από τη σκοπιά που θα το δει κανείς. Στην περίπτωσή μας, η ανάγκη για τεχνολογία και επανάκαμψη των δομών για την επαναφορά στην κανονικότητα, (όπως βαπτίζεται η ανθρώπινη συνήθεια), ο από μηχανής Θεός είναι η Ατλάντια τεχνολογία κι ένα τεχνούργημα, ένας Κύβος που θα σώσει, μαζί με την Κιβωτό, τον κόσμο από μια ανείπωτη, προς το παρόν, σκοτεινή και θανατηφόρα για το ανθρώπινο γένος απειλή από την Ανατολή.

Πάμε να τα δούμε ένα-ένα τα στοιχεία του παζλ

Ο από Μηχανής Θεός

Η Ατλαντίδα, όπως περιγράφεται στα έργα του Πλάτωνα Τιμαίος και Κριτίας, αποτέλεσε μυστήριο σύμβολο μεγάλου και εξελιγμένου πολιτισμού, όμως και σύμβολο καταστροφής. Eδώ παίζει τον ρόλο του από μηχανής Θεού που έχει εκπονήσει ένα μεσσιανικό σχέδιο σωτηρίας! Τι το καλύτερο σε μια εποχή όπου το ζητούμενο είναι η τεχνολογία, το μεσσιανικό μοτίβο να ενδυθεί τον πολιτισμό πρότυπο του τεχνολογικού Ζενίθ, την ιδέα της Ατλαντίδας;

Jacob a.k.a Ιακώβ

Και να θέλει να  κρυφτεί το μεσσιανικό μοτίβο μπορεί; Θέλει το καημένο να κρυφτεί κι η χαρά δεν το αφήνει, όταν ο γενάρχης των τριών παιδιών που κινούν την πλοκή και αρχηγός της απομονωμένης φυλής των Ορτζίνι λέγεται Jacob! O Ιακώβ, που λέτε, είναι ο γενάρχης της μεσσιανικής γραμμής, πατέρας των 12 προπατόρων των 12 φυλών του Ισραήλ, ένας από τους σημαντικότερους πατριάρχες και πρόγονος, κατά το χριστιανικό αλλά και γνωστικό μεσσιανικό μοντέλο, του ίδιου του Ιησού, του Μεσσία. Είναι εκείνος που κοιμήθηκε πάνω σ’ έναν λίθο, (Κυβικό στην απόκρυφη παράδοση), κι είδε το όραμα του ανεωγμένου ουρανού κι αναφώνησε «Αλήθεια, ο Κύριος είναι σ’ αυτό τον τόπο κι εγώ δεν το ήξερα! Εδώ δεν είναι παρά ο οίκος του Θεού, κι αυτή είναι η πύλη του ουρανού».

Στον τόπο εκείνο που ονομάστηκε Μπεθέλ (που σημαίνει Μπετ = Οίκος, Ελ = Κύριος, άρα Οίκος Κυρίου). Έχετε επίσης ακουστά τους αερόλιθους που έγιναν αντικείμενα λατρείας και ονομάστηκαν Βέτηλοι; (Κάαμπα = κύβος επίσης, από το Μπεθέλ). Ένας τέτοιος είναι αυτός της Μέκκας, η οποία έχει κι αυτή κυβικό σχήμα. Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι οι πρώτες πληροφορίες της ανθρωπότητας γράφτηκαν ή σμιλεύτηκαν πάνω στην πέτρα. Ο λίθος αποτελεί σθεναρό αρχέτυπο μέσα μας ακόμα και σήμερα.

Elja

Κάποιον Ελιχιάχ ή Ελιγιάχου ή Ηλία, προφήτη της Παλαιάς Διαθήκης και πρωταγωνιστή της Αποκάλυψης τον έχετε ακουστά; Ε! αυτό το όνομα επιλέχθηκε από τους δημιουργούς της σειράς να δοθεί στον γιο του Ιακώβ, του αρχηγού της φυλής των Ορτζίνι, εκείνον που μαζί με τον Μωυσή μετέφεραν τον Κύβο στην κιβωτό. Ένας από τους μεγαλύτερους σε δύναμη προφήτες που αναλήφθηκε, κατά τα ιερά κείμενα, στον Ουρανό. Εμφανίστηκε στο όρος Θαβώρ, στη  Μεταμόρφωση του Χριστού μαζί με ποιον άλλον λέτε; Με τον Μωυσή!

Επίσης, κατά τις ίδιες διηγήσεις που τον θέλουν να έφυγε με Άρμα στον Ουρανό σαν άλλος Ήλιος, δεν πέθανε μέχρι να φανερωθεί ξανά στο τέλος των καιρών μαζί με έναν άλλο προφήτη. Εδώ γίνεται ένα conflict. Άλλοι λένε πως θα εμφανιστεί με τον Ενώχ, ενώ άλλοι, πιο παραδοσιακοί, με τον Μωυσή. Επίσης-κοίτα να δεις τώρα- όταν ο προφήτης κρύφτηκε από την Ιεζάβελ, την προφητοκτόνο σύζυγο του βασιλιά Αχαάβ, στο όρος Χωρήβ κοντά στο όρος της Βάτου, το Σινά, του έφερνε τροφή ένα κοράκι! Σαν το όνομα της φυλής της φίλης μας Βαρβάρας, απόλυτου ινδάλματος του Industrial Clubbing, συμβόλου της ηθικής διαφθοράς(;) -στη σειρά πάντα. Τη σημασία του κορακιού θα τη δούμε παρακάτω.

Moses

Μωυσής, ε! Ποιος δεν ξέρει τον σούπερ σταρ της Βίβλου! Λίγο πριν το Πάσχα, στα παιδικά μας χρόνια, όλα τα κανάλια έδειχναν εκείνον τον τύπο που μίλαγε στον αέρα, έστελνε πληγές στον Τύραννο της Αιγύπτου, τον Φαραώ, άνοιγε τη θάλασσα στα δύο και ανηφόριζε προς το βουνό για να λάβει το νόμο του Θεού του Ισραήλ! Σωσμένος από βέβαιη σφαγή από τους Αιγύπτιους, ταξιδεύοντας ως βρέφος σε κιβώτιο στα νερά του Νείλου, υιοθετούμενος από την οικογένεια του Φαραώ αργότερα, γίνεται πρίγκηπας της Αιγύπτου, αδελφός του Ααρών της φυλής Λεβί, της ιουδαϊκής Ιεροσύνης. Θεόπτης και πνευματικός οδηγός του Ισραήλ στην Έρημο, σ’ αυτήν που κατέφυγαν μετά την από την απελευθέρωση του ζυγού των Αιγυπτίων και τη μεγάλη έξοδο από τη γη της σκλαβιάς σε αναζήτηση της γης της Επαγγελίας.

Αυτό λοιπόν το όνομα δόθηκε στον αντίστοιχο χαρακτήρα της σειράς, τον οποίο ενσαρκώνει ο Oliver Masucci. Βέβαια, εδώ μας προέκυψε ο Μωυσής λίγο απατεώνας και λίγο άπληστος., αλλά από την άλλη ευχάριστος τύπος, που εύκολα τον κάνεις και δίδυμο αδελφό του, επίσης λαθρέμπορου και παγαπόντη, αλλά καλού τύπου, Χαν Σόλο από τον Πόλεμο των Άστρων! Αυτός λοιπόν ο τύπος οδηγεί τον Ηλία και τον Κύβο στην Κιβωτό. Ευχάριστο σύμπλεγμα αρχετύπων σε αυτή  την περίπτωση, δεν λέω! Έδεσε καλά.

Μια Κιβωτός και ένας Κύβος

Εντάξει, μπορεί να μη χρησιμοποιήθηκε το όνομα Νώε (Noah) αυτή τη φορά όπως στο Dark, θα καταντούσε βαρετό άλλωστε, χρησιμοποιήθηκε όμως η έννοια της Κιβωτού. Σε όλο της το μεγαλείο φυσικά! Λοιπόν, η Κιβωτός του Νώε είναι στην κατηγορία του πρώτου ρόλου μαζί με τις Πλάκες του Νόμου. Η Κιβωτός του Νώε, σύμβολο σωτηρίας και ελπίδας παράλληλα, αποτελεί κι ένα λάβαρο μεταφοράς της ζωής μέσα από την πλημμύρα στην αναδυόμενη ξηρά, μετά τον κατακλυσμό (εν τω μεταξύ, στην αντίστοιχη Βαβυλωνιακή διήγηση του κατακλυσμού, όπου εκεί κρατά 14 μόλις ημέρες, το πλοίο διάσωσης έχει σχήμα τέλειου κύβου).

Μπήκαν μέσα τα ζευγάρια, λοιπόν, στην Κιβωτό για να σωθεί το γενετικό υλικό της γης και να συνεχίσει ν’ αυξάνεται και να πληθύνεται. Όταν άρχισαν κάποια στιγμή να «αποσύρονται» τα ύδατα και ο Νώε ελευθερώνει ένα πτηνό, τι πτηνό λέτε ότι ήταν; Ένα κοράκι! Το οποίο όμως δεν ξαναγύρισε, μέχρι που μετά από 40 μέρες ελευθερώνει ένα περιστέρι, το οποίο γύρισε κρατώντας ένα κλαδί ελιάς.

Ο Κύβος τώρα και οι μεσσιανικές του προεκτάσεις. Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος. Tα λεγόμενα Άγια των Αγίων της σκηνής του μαρτυρίου και του Ναού του Σολομώντα, αργότερα, είχαν σχήμα τέλειου Κύβου. Κι ήταν τόσο ιερά που ο Αρχιερέας του Ισραήλ έμπαινε μόνο μία φορά το έτος στη θρησκευτική εορτή του εξιλασμού. Στη μυστική παράδοση αναφέρεται ότι ο Θεός σφράγισε τον κόσμο σε έξι διαστάσεις (Σεφέρ Γιετζιράχ, Βίβλος της Δημιουργίας) σαν σε Κύβο. Στον χριστιανισμό, ο Ναός των Αγίων έγινε η Παναγία και τα ίδια τα Άγια των Αγίων, ο Χριστός.  Η Ουράνια Ιερουσαλήμ, στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, έχει επίσης σχήμα κύβου. Στην Καμπάλα, αυτός ο Κύβος ονομάστηκε Κύβος του Μέτρατρον, του Γραφέα των Ουρανών. 

Για τους Βαίτηλους και την Κάαμπα αναφερθήκαμε πιο πάνω. Στον τεκτονισμό, ο Κύβος είναι η λαξευμένη πέτρα. Το κυρίως μέρος της Αγίας Σοφίας είναι σχεδόν τέλειος Κύβος και για αυτό ο Αυτοκράτορας Ιουστινιανός φώναξε με ικανοποίηση «Δόξα τω Θεώ τω καταξιώσαντί με τοιούτον έργον επιτελέσαι. Νενίκηκά σε, Σολομών!». Να πούμε επίσης ότι ο Κύβος ως γεωμετρικό σχήμα, έχει έξι ίσες έδρες, οχτώ κορυφές και τέλος δώδεκα ακμές. Να δώσουμε και ένα tip εδώ λέγοντας πως ένα από τα αναπτύγματα του κύβου είναι ο σταυρός. Έξι τετράγωνα σε σχήμα σταυρού!

Λοιπόν, για να κλείσουμε εδώ να πούμε ότι πιθανόν ο Κύβος στη σειρά να είναι τα Άγια των Αγίων μιας μετα-αποκαλυπτικής εποχής, τα Άγια των Αγίων εν προκειμένω είναι η ίδια η τεχνολογία, το Άγιο Δισκοπότηρο ενός πολιτισμού που την έχει χάσει. Η εμμονή των δύο μεγάλων φυλών να το βρούν έχει τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας σταυροφορίας. Η Κιβωτός αυτή τη φορά προστάτεψε και στέγασε, ξεκινώντας το θαλάσσιο ταξίδι της, τα πολύτιμα Άγια των Αγίων μιας μελλοντικής δυστοπίας, τα οποία τελικά άξιζαν περισσότερο από την ποταπή χρήση που τους επιφύλασσαν οι φυλές, αφού θα σώσουν την ανθρωπότητα από την τελική καταστροφή.

Capitan, το σκληρό σκήπτρο της εξουσίας

Όταν παίζει μεσσιανική γνωστικίζουσα φάση, όπου υπάρχει Μωυσής υπάρχει και Φαραώ, όπου υπάρχει Ηλίας υπάρχει και Αχαάβ και Ιεζάβελ. Το μοτίβο του σκληρού Φαραώ ως προσωποποίηση της τυραννίας του κακού σε έναν κόσμο που βασιλεύει ο θάνατος και η σκληρότητα είναι γνωστό, και εδώ στο πρόσωπο του αρχηγού των Κορακιών, που είναι μια καρικατούρα Φαραώ, βλέπουμε την εμφατική εκπλήρωση αυτού αρχετύπου.

Κοράκι/α

Στην εμφάνιση του συμβόλου του κορακιού που εμφανίζεται στην ιστορία του Νώε και σε αυτήν του προφήτη Ηλία αναφερθήκαμε. Το κοράκι και το περιστέρι είναι μια μεσσιανική αντίθεση που στηρίζεται στο μοτίβο της εξορίας της Σεκινά της Θείας Παρουσίας στον κόσμο της πτώσης (Κοράκι) και την επαναφορά της στον κόσμο της θεότητας (Περιστέρι). Το ίδιο ισχύει και για τη γνωστική απόχρωση του μοτίβου όπου εκεί η Θεία Παρουσία λαμβάνει τη μορφή της Σοφίας.  Η φυλή αυτή έχει σαν όνομα και λάβαρό της το απόλυτο σύμβολο της πτώσης της Σοφίας στον κόσμο του Τυράννου.

Lord Varvara = Lady Sophia;

Μια και μιλάμε για Σοφία και Κοράκια ας δούμε και τη Lord Varvara. Πρώτ’ απ’ όλα δεν θέλει και πολλή φαντασία να σκεφτεί κανείς ότι το όνομά της υποδηλώνει τη βαρβαρότητα, την αγριότητα και τη σκληρότητα. Μια ψυχή που μεταστοιχειώθηκε σε βάρβαρη και αιματοβαμμένη, ενώ πριν γίνει Μπόζι, στρατιώτης και μέλος της ιεραρχίας των κορακιών, ήταν κάτι άλλο, ξεχασμένο. Και το όνομα αυτής; Σοφία…

Επιλογικά

Πολλά ακόμα μοτίβα ίσως θα μπορούσαμε να περιγράψουμε, όπως τα ονόματα των άλλων δύο παιδιών και το τι θα μπορούσαν να σημαίνουν. Όλα αυτά είναι μια δική μου γνώμη στηριγμένη όμως σε πολύ σοβαρές ενδείξεις. Σίγουρα στο μυαλό των σεναριογράφων δεν είναι κανείς μας. Εκεί κρύβεται και το κλειδί της όποιας ερμηνείας. Προσωπικά, προσπάθησα απλά να δώσω και να αποδώσω το βαθύ μεσσιανικό στίγμα της ιστορίας. Τα συμπεράσματα; Φυσικά δικά σας!

προτεινουμε επίσης

Η Nyctophilia.gr χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, την δυνατότητά σας να επικοινωνήσετε μαζί μας, καθώς και να βελτιώσει την εμπειρία σας στο website. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδοχή Αναλυτικά